وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کریدور شمال-جنوب خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که این میزان‌ افزایش یابد.

وزیر راه: اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ‌ریال به کریدور شمال جنوب / امیدواریم تا پایان دولت، ۱۶۰ کیلومتر آن به اتمام برسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بذرپاش عصر امروز در نشست مشترک شورای شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی که در مجتمع فجر برگزار شد، اظهار داشت: پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج کشور را تبدیل به کریدور شرقی غربی کرده و کل کشور از این ظرفیت ترانزیتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه کردستان سرزمین فرصت‌های ترانزیتی و لجستیکی است، گفت: امروز نیز فرودگاه سقز افتتاح و هفته‌ای یک‌بار پرواز انجام‌ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مردم سال‌های سال منتظر فرودگاه سقز بودند و اصلا اعتماد به افتتاح نداشتند تصریح کرد: کریدور جاده‌ای شمال جنوب که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان واقع شده و حدود ۸۰ کیلومتر باقی مانده از این مسیر در حال اجراست و تا پایان دولت به شبکه ترافیکی خواهد رسید و ۸۰ کیلومتر دیگر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وی از اختصاص ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای کریدور شمال-جنوب خبر داد و افزود: از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود که این‌ میزان اعتبار افزایش یابد چراکه باعث کاهش تصادقات خواهد شد و امیدواریم تا پایان دولت ۱۶۰ کیلومتر را به اتمام برسانیم.

بذرپاش با اشاره به اینکه ۱۱۰۰میلیارد تومان پروژه راهداری در استان به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: در این دولت ۳۳۰ کیلومتر راه روستایی به اتمام رسیده که کار بزرگی است.

وی اعلام کرد: ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در استان تعریف شده است، ۸ نقطه حادثه‌خیز در کردستان رفع شده و امیدواریم تا پایان سال آینده ۸ نقطه دیگر را به اتمام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در استان تعریف شده و کارهای بزرگی در دستور کار است. پروژه تقاطع غیر همسطح مریوان به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد ریال در سه‌راهی سقز- مریوان- سنندج زیر بار ترافیک رفت.

بذرپاش درباره آخرین وضعیت ملی مسکن ابراز دشت: در حوزه نهضت ملی، کردستان یکی از استان‌های پرمشکل در تامین زمین بود که خوشبختانه اکنون تنها در دو شهر مشکل داریم و بیش از توافق با ۴۰۰ بخش خصوصی انجام شده و عملیات اجرایی احداث ۱۸۵۰۰ مسکن ملی امروز آغاز شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.